Pompa wtryskowa i jej tajemnice w Mitsubishi Pajero

Artykuł sponsorowany
Ważnym elementem w Mitsubishi Pajero 3,2 DiD jest pompa wtryskowa. Jej producentem jest firma Zexel. Jest to bardzo dobry produkt, ale wrażliwy. Dziś postaramy się zwrócić uwagę na najważniejsze kwestie związane z eksploatacją tych pomp wtryskowych, aby nasze Mitsubishi Pajero z silnikiem 3,2 DiD sprawiało nam wiele radości z jazdy.

Bardzo częstym powodem uszkodzenia pompy wtryskowej jest brak paliwa lub jego zła jakość. Szczególnie w okresie zimowym jest dużo przypadków zamarznięcia paliwa w przewodach. Rozruch w tych okolicznościach uszkodzi pompę wtryskową. Dlatego ważnym jest aby regularnie dbać o wymianę filtra paliwa.

Współczesne samochody to pełne elektronicznych systemów

Osobiście zalecamy wymianę go co 5 tyś. km. Podczas jego wymiany warto opróżnić zawartość filtra paliwa do jakiegoś pojemnika, dzięki temu będziemy mogli ocenić jakie jest ono jakości - mówi Zbigniew Montowski z firmy e-pajero.pl.
Z racji tego, że zbiornik paliwa jest z metalu może to mieć bardzo duży wpływ na żywotność naszej pompy wtryskowej.
- To powoduje, że podczas eksploatacji naszego Mitsubishi w wewnątrz zbiornika na jego ściankach zbierają się krople wody. Aby zaradzić zbieraniu się jej warto mieć jak najczęściej pełen zbiornik paliwa. To spowoduje, że skraplanie się wody będzie znikome - podkreśla Zbigniew Montowski.

Warto także raz w roku opróżnić zbiornik z jego zawartości. Do tego celu służy śruba spustowa na dnie zbiornika. - Przy okazji zbiornika, warto wspomnieć o rurze wlewu paliwa. Umiejscowiona jest z prawej strony wzdłuż nadkola wewnętrznego, pod plastikową osłoną. Ona lubi często korodować i przez powstałe w wyniku korozji dziurki dostaje się woda - zauważa właściciel e-pajero.pl.
Wracając do filtra paliwa trzeba pamiętać aby zawsze po jego wymianie odpowietrzyć filtr. - Jeśli nie odpowietrzymy filtra to do pompy zamiast paliwa dostanie się powietrze i uszkodzi pompę - podkreśla Montowski.
Sporo klientów poszło za nasza radą i montuje także dodatkowy filtr paliwa. Przezroczysty, adoptowany od ciężarówek. Dzięki temu mamy łatwy podgląd w jakość paliwa.

Elementem który ma wpływ na pompę jest także jego podstawa. W jej środku znajduje się membrana, która z różnych przyczyn ulega uszkodzeniu lub z użyciu i w wyniku tego uszkodzenia do układu paliwowego dostaje się powietrze, co również skutkuje uszkodzeniem pompy. - Duży wpływ na uszkodzenie pompy ma woda. Dlatego też filtr paliwa został wyposażony w czujnik obecności wody w filtrze. Często się zdarza, że przyjeżdżający do nas do serwisu czy przegląd klienci mają uszkodzone przewody tego czujnika. Nie można dopuszczać do takiej sytuacji bo kilka kropel wody, które dostaną się do pompy, spowodują jej uszkodzenie – podkreśla Montowski.
Jeśli dojdzie do uszkodzenia pompy i w miarę szybko naprawi się ją, to z reguły nie skutkuje to głębszymi i poważniejszymi awariami. W takim przypadku koszt naprawy sięga do 1500 zł.

Szybka reakcja powinna być w przypadku gdy zapali się nam kontrolka Check Engine. Najlepiej jest podłączyć urządzenie skanujące, i odczytać błędy. Taka usterkę należy naprawić bezzwłocznie bo używanie samochodu w takim stanie spowoduje dużo poważniejsze usterki, a co za tym idzie bardziej kosztowne – podkreśla właściciel serwisu Mitsubishi Pajero.
Czasem może dojść do uszkodzenia rozdzielacza lub głowicy pompy wtryskowej, wówczas nie świeci się kontrolka chack engine. Objaw, który na to wskazuje to długie uruchamianie silnika lub utrata mocy.

Gdy zaobserwujemy objaw długiego uruchomiania silnika, zacznijmy jednak od sprawdzenia akumulator, filtrów i rozrusznika. Jeśli to nie one, a objawy nie przejdą to prawdopodobnie uszkodzeniu uległa pompa wtryskowa.

Częstym objawem jest także nierówna praca silnika, który potrafi gasnąć na wolnych obrotach. W takim wypadku również nie zaświeci się chesk engine, ale usterkę uda się naprawić stosunkowo niewielkim kosztem.
Podsumowując, Pajero to świetne auto terenowe, i dobrze jest wiedzieć co może nam się przydarzyć albo na co uważać. Dzięki temu unikniemy kosztownych napraw albo długoterminowego ustalania przyczyn złej pracy silnika naszego samochodu - podkreśla Zbigniew Montowski z e-pajero.pl.

To początek porad dla użytkowników samochodów z pod znaku trzech diamentów. W następnych artykułach postaramy się opisać kolejne czynności, które przydadzą się w pielęgnowaniu naszych "misiaczków".

Przeczytaj także: Jazda optymalna - co to takiego?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na bytow.naszemiasto.pl Nasze Miasto