Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Akcja crowfindgowa festiwalu Spring Break dobiega końca. Dobije do 100 procent?

Krzysztof Żyła
Bawiłeś na Spring Break? Dorzuć się do następnej edycji
Bawiłeś na Spring Break? Dorzuć się do następnej edycji Łukasz Gdak / archiwum
Przyszłość festiwalu Spring Break zależy między innymi od samych festiwalowiczów, a dokładniej pomyślności akcji crowdfundingowej.

Obok odbywających się w Warszawie Europejskich Targów Muzycznych, Spring Break to jedyne w Polsce wydarzenie łączące w sobie cechy festiwalu, showcase’u i konferencji muzycznej. Tegoroczna edycja pionierskiego w formie dla naszego kraju festiwalu pokazała, że w środowisku fanów niezależnej muzyki istniała głęboka potrzeba tego typu wydarzenia.

W trzy kwietniowe dni tego roku przez sześć poznańskich klubowych scen wystąpiło ponad 50 wykonawców, reprezentantów polskiego środowiska niezależnej muzyki. Obok Artura Rojka, zespołów Sorry Boys czy Kamp!, którzy byli headlinerami festiwalu mogliśmy usłyszeć także ich mniej znanych, ale na pewno nie mniej uzdolnionych kolegów.

Poznańskie koncerty The Dumplings, Terrific Sunday czy The Ploy na pewno były istotnym krokiem w rozwoju tych zespołów zarówno od strony artystycznej jak i promocyjnej. Zabrzański duet oraz poznański Ploy są już po oficjalnych debiutach, natomiast kwarter z Terrific w jego przededniu.

Impreza oprócz koncertów zaoferowała swoim gościom także bogaty i starannie wyselekcjonowany zestaw konferencji i debat z udziałem reprezentantów muzycznego środowiska: dziennikarzami, organizatorami i aktywistami. Przez trzy dni Poznań gościli wszyscy, którzy interesują się przyszłością polskiej muzyki.

Zobacz też:
Spring Break Showcase Festival & Conference [ZDJĘCIA]

Organizatorzy festiwalu, agencja Fast Forward chcą pójść za ciosem i zapewnić w 2015 roku jeszcze obfitszy program Spring Break. Z pomocą postanowili zwrócić się do swoich gości, samych festiwalowiczów. Przy pomocy platformy eventudu zorganizowali zbiórkę crowfundingową. Wysokość wsparcia potrzebnego do organizacji drugiej edycji festiwalu wyznaczono na 10 tysięcy złotych.

Jeśli pieniądze uda zebrać się do 10 grudnia, miłośnicy muzyki znów będą mogli pospacerować po wiosennym Poznaniu w koncertowej wędrówce z klubu do klubu. Co natomiast, jeśli zbiórka nie odniesie sukcesu? - Mam nadzieję, że mimo to impreza dojdzie do skutku, ale ostateczne decyzje zapadną po jej zakończeniu – mówi Tomasz Waśko, organizator wydarzenia. – To tak naprawdę tylko kilka procent budżetu, ale tak duże przedsięwzięcie jak Spring Break wymaga zaangażowania wielu środków – dodaje.

Tym bardziej że przyszłoroczna edycja planowana jest z jeszcze większym rozmachem. Organizatorzy chcą włączyć do akcji jeszcze więcej klubów, zaprosić więcej zespołów oraz zorganizować więcej paneli i warsztatów. – Po tegorocznej edycji uznaliśmy, że Spring Break to wydarzenie, które jest i powinno być blisko fanów. Dlatego też chcemy dać osobom, które nas wspierają realny wpływ na to, jak ta impreza powinna wyglądać – dodaje Waśko

Akcje crowfundingowe już dawno przestały kojarzyć się ze zwykłą zbiórką środków finansowych. To nie akcja charytatywna a realne wpływ na organizację danego wydarzenia. Nie inaczej jest przy okazji Spring Break. - Nasi „mecenasi” mogą liczyć na pewne wyróżnienie, zależne od stopnia zaangażowania – zaznacza Waśko.
I tak, za wsparcie przyszłorocznej edycji możemy liczyć między innymi na możliwość wzięcia udziału w głosowaniu nad programem Spring Break zaproponowanym przez organizatora czy imienne podziękowania na oficjalnej stronie festiwalu.

Najważniejsze w akcji jest jednak chyba to, aby polska muzyka stawała się coraz ciekawsza, lepsza i mówiąc rynkowym językiem „konkurencyjna” – także dla słuchaczy spoza naszego kraju.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto