Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Energa obiecała, że nie będzie naliczała odsetek. A jednak to zrobiła

Łukasz Ernestowicz
kstudenta (freeimages.com)
Energa przysłała klientom fakturę z karą za zwłokę w płatności. Po interwencji dziennikarzy Naszego Miasta i Gazety Pomorskiej firma anulowała odsetki.

Problemy z Energą są jak serial argentyński. Niby nic się w nim nie dzieje, ale przyciąga uwagę i co kilka odcinków... następuje zwrot akcji.

Tym razem ciśnienie widzom, to znaczy klientom, podniosła nota odsetkowa, która została wysłana do grudziądzkich odbiorców energii.

- Kilkakrotnie zdarzało się, że nie otrzymaliśmy faktury w terminie przez co nie mogliśmy ich zapłacić - napisała w liście do redakcji pani Weronika (nazwisko zastrzega do wiadomości redakcji). Rodzina zdecydowała się założyć konto do rozliczania rzeczywistego energii w internecie. Przez jakiś czas system działał. Ale po jakimś czasie przy wpisywaniu stanu licznika w internecie pojawił się błąd.

Zażądali... 51 groszy za zwłokę w płatnościach

Klienci - jak większość odbiorców prądu w podobnych przypadkach - zgłaszali problemy Enerdze. Dzwonili na infolinię, wysyłali maile. Bez skutku.

- Problem ma związek z trwającymi pracami nad wdrożeniem nowego systemu obsługi - tłumaczył w odpowiedzi Adrian Werner, z działu marketingu Energi. - Niektórych klientów spotykają utrudnienia z dostępem do części usług, między innymi rozliczeń rzeczywistych, z których korzysta ta osoba. Problem został wyjaśniony i rozwiązany, usługa została aktywowana i wystawiona faktura. Przepraszamy za zaistniałą sytuację.

I dalej rzecznik tłumaczył, że klienci Energi, do których przez ostatnie miesiące nie dotarła faktura lub mają czasowy problem z rozliczeniem (a jest to łącznie około 4 proc. wszystkich klientów firmy), będą mieli aż pół roku na zapłacenie skumulowanych należności. Co więcej, skumulowany rachunek można będzie opłacać w dowolnych częściach, w dowolnym czasie. Przez pół roku od dnia wystawienia faktury tacy klienci nie zostaną obciążeni żadnymi odsetkami czy windykacją.

Rodzina pani Weroniki w końcu otrzymała rachunki za prąd. Ale... z notą odsetkową. Co prawda niewielką - w wysokości 51 groszy - ale jednak. Przypomnijmy, że firma Energa wielokrotnie wcześniej zapewniała - również na łamach „Pomorskiej” - że nie będzie naliczała odsetek klientom za nieterminowe opłacanie rachunków. Bo firma ta od miesięcy ma olbrzymie problemy z terminowym wysyłaniem faktur do klientów.

Do „dwóch” razy sztuka

Z powodu odsetek jeszcze raz interweniowaliśmy u pracowników Energi.

- Koleżanki z Energi-Obrót S.A. przekazały mi, że nota odsetkowa została anulowana - wyjaśnił ostatecznie Adrian Werner. - A termin wymagalności płatności ostatniej faktury został przesunięty do października, zablokowane też zostało naliczanie odsetek.

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na grudziadz.naszemiasto.pl Nasze Miasto