Dwojako natomiast przedstawia się sytuacja np. w usługach kadrowo – księgowych. W zależności od preferencji klienta firma zewnętrzna może wykonywać pracę w swojej siedzibie, lub oddelegować pracownika bądź zespół do klienta.
Branże
Obszar działań outsourcingowych jest bardzo szeroki i dotyczy wielu branż. Są to np.: usługi finansowe, księgowe, rekrutacja, szkolenia, marketing, czy reklama. Z usług zewnętrznych korzysta się też w zakresie np. sprzątania, czy naprawy sprzętów. W ostatnich latach popularne są również usługi z szerokiej branży IT.
Kto płaci za pracownika?
Dlaczego outsourcing opłaca się dla obydwu stron – klienta oraz firmy outsourcingowej? Weźmiemy za przykład agencję pracy. Niewątpliwą korzyścią dla klienta jest fakt, że to agencja ponosi koszty pracy delegowanego pracownika – czy to tymczasowego, czy specjalisty zatrudnianego na dłużej, np. zastępstwo. Płaci wszelkie składki na ZUS, podatki. Klient płaci „jedynie” za danego pracownika konkretną sumę. Na czym zarabia agencja? Otóż agencja pobiera prowizję od wypłaty danego pracownika. Nawet jeśli klient nie zapłaci w odpowiednim czasie agencji, ta musi wypłacić pieniądze swojemu pracownikowi. Bywa i tak, że klient zwalnia większość swoich pracowników i przyjmuje delegowanych z firm zewnętrznych, aby nie ponosić kosztów zatrudnienia. Jakie korzyści w tym całym kole ma sam pracownik?
Sprawdź jakie są prawa pracownika. Kliknij w link Etatowcy lepiej traktowani niż outsourcingowcy?
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?