- Najlepszym rozwiązaniem jest przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową, gdzie - zgodnie z przepisami - piesi mają pierwszeństwo i pozwala to uniknąć wielu niebezpiecznych sytuacji - tłumaczy Artur Kijewski.
Apeluje zatem do władz miasta, aby w miejscach, gdzie jest największy ruch, wykonać brakujące nowe przejścia dla pieszych.
Wiceprezydent Kalisza tłumaczy, że od wielu lat przy projektowaniu nowych ciągów rowerowych oraz pieszorowerowych uwzględniane są wymienione przez radnego rozwiązania.
- Znaki P-10 sukcesywnie umieszczane są przez Zarząd Dróg Miejskich także na istniejącej sieci dróg rowerowych w miejscach, gdzie występuje uzasadniona potrzeba wprowadzenia takiego oznakowania - wyjaśnia Grzegorz Kulawinek. - Niezależnie od powyższego informuję pana radnego, że przeprowadzona zostanie szczegółowa analiza ciągów rowerowych na terenie Kalisza i wszędzie tam, gdzie przecinają się z ciągami pieszymi o szczególnie dużym natężeniu ruchu pieszego, a brakuje znaku P-10, będzie on wykonany - dodaje.
Podkreśla, że jeżeli warunki pogodowe na to pozwolą, oznakowanie zostanie zrealizowane jeszcze w tym roku. A w przeciwnym wypadku Zarząd Dróg Miejskich wykona oznakowanie do końca czerwca przyszłego roku, na etapie odnowy oznakowania poziomego ulic Kalisza.
- Błażej Wojtyła powołany do Rady ds. Sportu przy wojewodzie wielkopolskim ZDJĘCIA
- Pewna wygrana piłkarzy ręcznych Energa MKS Kalisz w Gdańsku. ZDJĘCIA
- Ruszyli na pomoc małej Jagódce. Wielkie kiermasze ciast na terenie powiatu kaliskiego
- Kaliska Setka. Zwycięzca przebiegł 100 kilometrów poniżej 8 godzin. ZDJĘCIA
Zobacz także:
Polub nas na FB
Obserwuj nas także na Google News
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?