Fragment linii kolejowej 207 między Grudziądzem a Gardeją jest w bardzo złym stanie i wymaga gruntownej przebudowy. PKP PLK planuje remont tego 20-kilometrowego odcinka. - Spółka planuje ogłoszenie wkrótce przetargu na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej. W ramach dokumentacji wykonawca opracuje szczegółowo zakres prac niezbędny do modernizacji stacji Grudziądz i dostosowania obiektów do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - mówi Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK.
Spółka niedawno odebrała, wartą blisko 7 mln zł, umowę o dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego na stworzenie projektu przebudowy tego odcinka. Zadanie łącznie wyceniono na blisko 10 mln zł. Po wykonaniu projektu i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń inwestycja będzie mogła ruszyć. - Ma się to stać nie wcześniej, niż w 2021 roku, w ramach nowej perspektywy finansowej - podkreśla Martyn Janduła.
Dzięki tej przebudowie pociągi będą mogły jechać z dużo wyższymi prędkościami. Skróci się więc czas podróży. Zmodernizowane będą też stacje kolejowe Grudziądz Owczarki i Rogóźno, a także przejazdy drogowo-kolejowe.
Nadal trwa przebudowa innego odcinka tej linii kolejowej, między Gardeją a Malborkiem. Z tego powodu pasażerowie podróżujący na trasie Grudziądz-Malbork korzystać muszą z podstawionych autobusów. Będzie tak jeszcze nawet przez kolejne pół roku. - Termin przywrócenia ruchu pociągów planowany jest na II połowę tego roku. Wynika to z oceny prac już zrealizowanych i pozostałych jeszcze do wykonania. Opóźnienie prac w stosunku do pierwotnego planu spowodowane jest m. in. niedostatecznym zaangażowaniem wykonawcy oraz wydłużającymi się procedurami związanymi z uzyskiwaniem niezbędnych do realizacji decyzji i pozwoleń - wyjaśnia Martyn Janduła.
Prace na 70-kilometrowym odcinku Gardeja-Malbork mają duży zakres. Poza wymianą torowiska, modernizowany jest m.in. dworzec w Kwidzynie. - Trwa budowa nowego przejścia podziemnego, które połączy perony z budynkiem dworca. Montowane jest oświetlenie oraz trwa budowa placu przydworcowego – wylicza Janduła.
Po zakończeniu modernizacji na całym odcinku, pociągi będą mogły pokonać trasę Grudziądz-Kwidzyn nawet kilkanaście minut szybciej, niż przed inwestycją.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?