Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Po interwencji Energa zamontowała licznik prądu mężczyźnie, który czekał na to dwa miesiące

Łukasz Ernestowicz
- Oto umowa z Energą. Na montaż licznika czekałem dwa miesiące. W tym dwa tygodnie zupełnie pozbawiony prądu - pokazuje Sebastian Karbowski
- Oto umowa z Energą. Na montaż licznika czekałem dwa miesiące. W tym dwa tygodnie zupełnie pozbawiony prądu - pokazuje Sebastian Karbowski Łukasz Ernestowicz
- Na montaż licznika czekałem dwa miesiące - mówi Sebastian Karbowski. Po naszej interwencji Energa zamontowała urządzenie.

Chyba każdy z nas przekonał się jak uciążliwe jest życie bez energii elektrycznej. A kto nie wie, niech wykręci "korki" na jeden dzień. Nie zrobi prania, nie odkurzy mieszkania. Nie obejrzy telewizji, nie włączy komputera, nie naładuje telefonu, a wieczór spędzi przy świeczce.

Stary licznik zdjęli, a nowego nie założyli

Sebastian Karbowski na nowy licznik od Energi czekał dwa miesiące. A przez dwa tygodnie zupełnie był pozbawiony prądu.

Mężczyzna kupił mieszkanie na osiedlu Fijewo w Radzyniu Chełmińskim. W listopadzie podpisał umowę z dostawcą prądu - firmą Energa Operator. - Udałem się do biura firmy, które mieści się w galerii handlowej Alfa w Grudziądzu - opowiada. - Tam od ręki podpisano ze mną umowę na nowy licznik. W styczniu przyjechała do mnie ekipa energetyków i zdjęła stare urządzenie - mówi pan Sebastian. - Myślałem że od razu zamontują nowy licznik! Tymczasem spakowali się i zostawili mnie zupełnie bez prądu!

Mieszkaniec Radzynia wielokrotnie interweniował osobiście i telefonicznie u pracowników Energi. Był zbywany zapewnieniami, że niedługo w jego mieszkaniu zostanie założony licznik. Potem jednak okazało się, że pracownicy operatora nie wiedzą gdzie się znajduje podpisana z nim umowa. - Utknęła gdzieś między Grudziądzem a Toruniem. Nie mieli jej ani w biurze w galerii, ani w biurze w Toruniu. Nic na temat umowy nie wiedziały też telefonistki z infolinii - opowiada dalej mężczyzna. - Dlatego postanowiłem się zwrócić po pomoc do "Pomorskiej".

Rzecznik nabrał wody w usta

W sprawie mieszkańca naszego regionu wysłaliśmy maila i telefonowaliśmy do siedziby firmy w Toruniu. Dwa dni po naszej interwencji, w dwa tygodnie po zdjęciu starego licznika, w mieszkaniu Sebastiana Karbowskiego pojawili się elektrycy i zamontowali nowe urządzenie.

- Dziękuję "Pomorskiej" za pomoc i szybką interwencję - zadzwonił do nas pan Sebastian.
W tej sprawie poprosiliśmy o wyjaśnienia rzecznika prasowego Energi w Toruniu. 30 stycznia otrzymaliśmy odpowiedź: "Pragnę poinformować, że montaż licznika został uzgodniony z panem Sebastianem Karbowskim na dzień jutrzejszy" - odpisał pocztą elektroniczną Krzysztof Michalski, rzecznik prasowy oddziału Energi w Toruniu.
Zapytaliśmy dlaczego tak długo trwał montaż nowego licznika. Ale do dziś nie otrzymaliśmy odpowiedzi.


Kilka faktów:

Po artykułach m. in. "Gazety Pomorskiej" oraz licznych protestach mieszkańców, także władz samorządowych i posłów, Energa przywróciła w Grudziądzu punkt obsługi klienta. Znajduje się on w Centrum Handlowym "Alfa".

Część spraw - jak zapewnia Energa - można załatwić dzwoniąc na infolinię 801 404 404. Aby zgłosić awarię można zadzwonić pod nr telefonu 991 lub wysłać sms-a o treści AWARIA pod numer 3991 i dalej postępować zgodnie z otrzymanymi instrukcjami.

Jeśli jesteśmy niezadowoleni z usług naszego sprzedawcy energii, możemy zmienić go na innego. Listę wszystkich sprzedawców na naszym terenie znajdziemy na stronie internetowej www.maszwybor.ure.gov.pl. Tam też dostępny jest szczegółowy opis procedury zmiany operatora.

Nieprawidłowości , łamanie praw odbiorcy, złamanie umowy przez sprzedawcę prądu można zgłaszać do Urzędu Regulacji Energetyki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na grudziadz.naszemiasto.pl Nasze Miasto