Energa obiecuje koniec problemów z wysyłaniem rachunków za prąd! Nareszcie

Redakcja
materiały Energi
- Energa ciągle nie wysyła faktur! - denerwują się klienci z Grudziądza. Spółka zapewnia, że już niebawem wszyscy odbiorcy prądu otrzymają zaległe rachunki.

Jak tu płacić za prąd, skoro nie wiadomo ile przelać pieniędzy dostawcy energii? Z takim problemem boryka się ciągle wiele osób w naszym regionie. Niektórzy ostatnią fakturę otrzymali ponad 12 miesięcy temu. Zanim spółka Energa wdrożyła swój nowy system informatyczny.

W takiej sytuacji znalazła się Karolina Nadolna, grudziądzanka z ul. Nadgórnej.

- Od roku i dwóch miesięcy nie otrzymuję żadnych rachunków z elektrowni. Wcześniej miałam licznik przedpłatowy. Obecnie zwykły. Dodatkowo podpisałam umowę na licznik dwutaryfowy, tymczasem został zamontowany jednotaryfowy - skarży się kobieta.


Zobacz także:
Młoda rodzina z Grudziądza była odcięta kilka dni od prądu. Błąd Energi!
Ręce opadają. Energa znów się myli. I znów przeprasza klientów


Problem ma także pani Gabriela Kopczyńska. - Teściowa czeka na rachunki od lutego - mówi jej synowa Danuta Kopczyńska, grudziądzanka z Rządza. - Wielokrotnie dzwoniliśmy do spółki Energa, pisaliśmy, chodziliśmy do punktu obsługi klienta. Bez skutku.

Jak dostawca prądu odpowiada na skargi swoich klientów? Od dłuższego czasu w podobnym tonie.

- Oba te przypadki dotyczą wdrożenia informatycznego systemu obsługi klienta i migracji danych. Jesteśmy w trakcie stabilizacji, a liczba klientów, do których przez ostatnie miesiące nie dotarły faktury za energię systematycznie maleje - tłumaczy Beata Ostrowska, rzeczniczka spółki Energa.

180 dni będą mieć klienci Energi na zapłatę w dowolnych ratach skumulowanych rachunków

Kiedy problem zostanie jednak ostatecznie rozwiązany?

- W ciągu najbliższych tygodni, większość z klientów otrzyma zbiorcze faktury za energię elektryczną za zaległy okres. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużyliśmy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia. Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat - dodaje Beata Ostrowska.


Przeczytaj też:
Energa odcięła prąd rodzinie i zażądała 4 tys. zł. Niesłusznie
Energa obiecała, że nie będzie naliczała odsetek. A jednak to zrobiła


Jak zapewnia rzeczniczka wdrożenie nowoczesnego systemu „ma na celu poprawę jakości obsługi klienta”.

- Obecnie w nowym systemie bez zakłóceń obsługiwanych jest ok. 2 mln klientów indywidualnych, czyli 98 proc z naszej bazy - uzupełnia Beata Ostrowska. - Przepraszamy klientów, którzy odczuli niedogodności związane z fakturowaniem ich należności za zużytą energię. Faktura dla pani Gabrieli Kopczyńskiej została już wystawiona.

Sprawa pani Nadolnej jest bardziej skomplikowana, ale przedstawiciele Energi obiecują, że też zostanie jak najszybciej załatwiona.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie